Iver Bjørnstad Fauske IL og Sigrid Pinnerød Tverlandet IL. Foto: Ida Pinnerød

Hovedlandsrennet nordiske grener

Hovedlandsrennet for 15-16 åringer i nordiske grener ble arrangert på Gålå 1.-3. mars. Mange flotte prestasjoner og god innsats av utøvere og støtteapparat.

Denne helgen var det mange konkurranser i langrenn, kombinert og hopp. Det var tradisjonelle øvelser, langrennscross, combicross og stafetter. Konkurransene ble gjennomført på Gålå og i Jordalen hoppanlegg.

Hopp og kombinert

Nordland hadde en utøver som deltok både i Hopp og kombinert. Amund Ulstad fra Mo Skilag deltok i klassen G16, og gjorde det godt i begge grener.

Han ble nr. 4 i kombinert fredag. Lørdag gikk han inn til 3. plass i kombicross, etter å ha startet ut som nr. 4 etter hoppingen.

I hoppkonkurransen som ble gjennomført lørdag ble han nr. 3. Vi gratulerer med flotte prestasjoner!

Resultater

Langrenn

Nordland Skikrets hadde 22 utøvere som stilte til start i langrenn. Det ble mange god prestasjoner og strålende innsats under hele helga.

Fredag ble det konkurrert i fristil individuell start. Det var mye vær, og noen utfordringer denne dagen. Best av våre løpere ble Elias Selnes fra Bossmo & Ytteren IL, som gikk inn til en 20. plass i G16.

Lørdagen startet med klassisk sprint hvor Elias Selnes fra Bossmo & Ytteren IL gikk inn til en sterk 4. plass i G16. Iver Bjørnstad fra Fauske IL Langrenn gikk inn til flott 16.plass i samme klasse.

Lørdagen var det også satt opp konkurranse i Langrennscross. Her sikret utøverne medaljer til Nordland. Sigrid Pinnerød fra Tverlandet IL ble nr 3 og fikk bronsemedalje i J16. Iver Bjørnstad fra Fauske IL Langrenn  sikret seg sølvmedalje og 2. plass i crossen for G16. Håvard Veisetaune fra Tverlandet IL en flott 12. plass i samme klasse.

Søndag ble det avsluttet med stafett. Her hadde vi meldt på flere lag. Nordlands jentelag ble nr. 30 av 63 lag. Av guttenes lag ble Nordland 1 nr 21 av 91 lag, som stilte til start.

Vi gratulerer utøverne med god innsats og flotte prestasjoner!

Resultater

Ellers meldes det fra langrennsleiren, ved hovedreiseleder Roger Leite, om god stemning hvor alle har blitt mye bedre kjent, og fått bygget relasjoner, vennskap og kunnskap på tvers av klubbene i kretsen.

Støtteapparatet har fungert strålende, med fellessmøring i kretsen, i tett samarbeid med arrangør og Swix, godt organisert med egen Logistikkansvarlig Per Godøy og Smøreansvarlig Paul Hjemås.