Skisprell skapte masse skiaktivitet

God stemning og lekne barn og voksne i Varingskollen under helgens Skisprell-telemark. Der fikk de som deltok prøve skisprell med flere telemarkselementer.

Lørdag 10. og søndag 11. februar  kunne barn og familie leke gratis i anlegget til Hakadal langrenn!

Oslo Skikrets laget til aktiviteter for hele familien inspirert av telemarkelementene, samtidig med Norgescup/FIS renn i telemark i alpinbakken like bortenfor. Barn og voksne kunne låne både telemarkutstyr og langrennsutstyr. 60 barn møtte opp disse dagene og det var mange smil se.

Etter mye aktivitet vare det også mulighet for varm saft og en kanelbolle eller vaffel. Skiklubbutvikler fra Oslo Skikrets Tove Andersen, kunne meddele at det gikk med 14 liter saft, 140 boller og vafler i løpet av helgen. Yngste deltager Miriam A. Lundestad på 2 år prøvde ski for første gang, hun ville gjøre akkurat som storebror på 6.

De mest populære aktivitetene var hopp, buekjøring og kastøvelser. Den ene kastøvelsen «Kongen befaler» var det rift om. Her kunne man bestemme hva de voksne skulle gjøre dersom man fikk kronen på terningen man trillet. Både Einar Aabrekk, skiklubbutvikler fra Vestfold-Telemark og Tove var enige om at arenaen innbyr til mange aktiviteter.  De har flere gapahuker med bålplass, akeområde og huske som også var i bruk under arrangementet.

Tove vil rette en stor takk til Hakadal IL langrenn og til Lasse Hermanssen som var ansvarlig for prepping av løypene. Han både preppet og hjalp til med rigging av området i forkant. Visjonen til Skiforbund, krets og klubber er å skape mange glade skiløpere og vi håper vi kan gjenta dette i Varingskollen.