Sjekk aktivitetstallene for 2023

Vekst i alpinsporten og stor vekst i randonee er de mest gledelige resultatene i de foreløpige aktivitetstallene for 2023. Tallene fra samordnet rapportering fra 2023 viser at både antall medlemmer og aktive minker noe, men at frafallet stagnerer i forhold til tidligere år. – Vi ser flere positive effekter av vårt viktigste satsingsområde mot barn og unge, sier leder for rekrutteringsavdelingen i Norges Skiforbund, Sven Håkon Kulbeck.

Kanskje det definitive høgdepunktet i karrieren til Sjur Røhte - Gull i VM i Seefeld 30 km skiatlon.

Takk for følget Sjur

Sjur Røthe Voss IL - garantisten for topp internasjonale prestasjonar gjennom dei siste 10 åra, har avslutta si aktive karriere. Hordaland skikrets takkar for alle stolte augneblikk.

Trener I kurs alpint - Fonna

Velkomne til trener I kurs i alpint på Fonna - Jondal frå fredag 21. - søndag 23. juni. Kurset vil gå over 3 dagar der 3/4 av kurset vert gjennomført. Me har fått dyktige Emil Blattmann til å halde kurset som føregår både på Fonna og nede i Jondal. . Ikkje nøl - meld på!

Alt om Skitinget og fagmøter 2024

Velkommen til Skitinget og fagmøter i Bodø 6-9. juni. Skitinget 2024s nettside oppdateres med program av alle møter, dokumenter og øvrig praktisk info.

Samordnet rapportering 2024

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering (medlemsregistrering) i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april. Det er webinar for alle idrettslag 10. april kl. 20:00 hvor det er en gjennomgang.

Kjekt på Hovedlandsrennet

Fint eksempel fra Hordaland. Hovedlandsrennet i alpint 2024 vart gjennomført i Oppdal forrige veke. Hordaland skikrets stilte med fire alpinistar: Emely, Mille, Madelen og Erik.

Madeleine med Bragdpris

Tertnes idrettslag har tildelt Madeleine Sylvester Davik Bragdprisen, som er klubbens høgste utmerking for sportslege prestasjonar.

se flere nyheter Vis alle nyheter