Hopp til innhold

Innsalg til potensielle samarbeidspartnere

Det kan være hensiktsmessig å avtale et møte med samarbeidspartnere for å presentere det man ønsker å selge inn. Når man skal skrive kontrakt med samarbeidspartnere bør man huske på at samarbeidspartneren betaler kostnaden ved trykk av alt materiell som skal profilere.

Forslag til hva man kan selge på arrangement:

  • Startnummer og lårnummer
  • Arenareklame
  • Reklameskilt
  • Varer til f.eks kiosken eller premieutdeling
  • Annonse i rennprogrammet og/eller klubbprogrammet
  • Lydfiler

Startnummer

Det ligger et stort potensial markedsmessig i startnummerreklame. Det er som oftest startnummerreklame og arenareklame som er  er mest attaktivt for en samarbeidspartner.

Samarbeidspartner bør ta kostnaden ved å trykke startnummer og lårummer. NSF benytter profilhuset til å trykke alle sine startnumre og lårnummer.

NIF-EPI02, 02