Women Lead Sports Master Program 2024

FIS inviterer nasjonale skiforbund til å nominere kandidater til "Women Lead Sports Master Program," som fokuserer på å styrke kvinners lederskap innen idrettsorganisasjoner. Vi oppfordrer norske kvinner innen Telemarkssporten om å søke!

Formål

Women Lead Sports Master Program er utarbeidet med formål om å styrke lederskapskapasiteten til kvinner i idrettsorganisasjoner. Målene tar blant annet sikte på å øke kvinners innflytelse og hjelpe dem med å nå høyere posisjoner, og utvide den mangfoldige talentmassen innen lederskap på tvers av internasjonale idrettsorganisasjoner.

Programmet ledes av Gabriela Mueller Mendoza, grunnlegger og direktør for Women Lead Sports, som har nesten to tiår med erfaring i opplæring av ledere innen den olympiske bevegelsen.

Antall plasser

Programmet tilbyr 20 plasser til nominerte fra nasjonale skiforbund. 20% av plassene er reservert for menn som er forpliktet til å støtte likestilling.

Deltakelseskrav

Programmet består av fire (4) obligatoriske nettbaserte samlinger med 90% deltakelseskrav. Deltakerne forventes å delta på alle fire øktene. Ved særskilte tilfeller kan deltakere fritas fra én (1) økt, men oppmøte på minimum tre (3) økter, inkludert den første, er obligatorisk for å bli vurdert for sertifisering.

Samlingenes datoer:

• 05.11.2024, kl. 16:00
  • 12.11.2024, kl. 16:00
  • 19.11.2024, kl. 16:00
  • 26.11.2024, kl. 16:00

De tre første samlingene har en varighet på ca. 2 timer. Den siste samlingen har en varighet på ca. 2 timer og 45 minutter inkludert en avslutningsseremoni for deltakerne.

Programmet vil foregå på engelsk og det forventes at deltakerne har god beherskelse av engelsk.

Søknadsprosess

Nominerte må sende inn en søknad innen 22. september 2024, hvor de beskriver sin motivasjon og profesjonelle bakgrunn (200-500 ord). Utvalgte deltakere blir kunngjort 1. oktober 2024.

Ytterligere informasjon fra FIS om kurset finner du her.